En bättre dag

Idag har det varit en bättre dag än gårdagen. Vi kom till en klass tre och blev välkomnade med skönsång och många barnskratt. De räknade matematik och hade engelska. Sedan gick vi ut och hade lite gymnastik, som barnen egentligen ska ha varje dag. Sedan gick vi in en stund och jobbbade igen innan det var rast ännu en gång. Den klassen jag var hos igår såg jag inte till en enda gång, De fick nog knappt vara ute idag heller. 

Men barnen i min klass var glada och lärarna i åk. tre var helt underbara så idag gick vi ifrån skolan med ett leende på läpparna. Gick in mot stan till ett hotell där för att käka lunch och bada i poolen. Dock hann vi bara med maten idag, sen kom regnet. Här i Kenya är det trålande sol på förmidagarna men på efetrmiddagarna regnar det nästan alltid. 

 

Idag luktar det ljuvligt här i homstayet. Det ryktas om att det är en kock som står i köket idag, och jag är nästan säker på att vi inte får köttgryta. Wehoo!! 


Kommentarer
Postat av: Evelina Palm

Så himla kul att läsa din blogg. Vilka upplevelser ni får vara med om, både positiva och negativa låter det som. Ser fram mot fortsatt läsning! Ha det bäst!

2012-10-23 @ 18:58:18
Postat av: Cissi

Vad spännande det är att läsa allt du är med om. Vi tänkte visa barnen någon dag. Kram till dig!

2012-10-23 @ 20:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0